Strålmannen

0kommentarer

Värdade på morgonen och hann skriva klart mina anteckningar så nu är det helt klart, och alla sidor har jag också redan läst klart så det känns hur bra som helst. 
Nu gäller det bara korvstoppning innan tentan så allt går in. 
Var så exalterad över att gå och låna "Strålmannen" av Anders Södergård efter att jag hade värdat klart, och när jag väl är i Stadsbibliotket så är jag förvirrad, för allt är avstängt och där man hämtar ut reserverade böcker fanns inte heller kvar så lagomt besviken går jag ut och kollar mitt sms där det självklart står musikbiblioteket och inte Stadsbiblioteket, så jag ringer musikbiblioteket och frågar om de kan skicka boken till Andersbergs bibliotket istället och det gick bra, skönt! 
Besviken åkte jag hem igen men det ska bli riktigt roligt och äntligen få läsa boken, även om föreläsningen i stora drag handlar om i princip samma sak, men det ska bli roligt ändå. 
Han har verkligen inspirerat mig att göra/uppleva saker/grejer nu och inte skjuta fram det, för vem kan egentligen garantera att du eller jag lever nästa vecka? Ingen kan garantera det.
Pessimistisk? Nej, bara realistiskt. 
Man kan inte veta vad som händer imorgon, man kanske halkar och slår sig illa och inte kan uppleva det man vill för att man är skadad för livet, det är det som är verkligheten. Och självklart behöver det inte alltid vara så, man kan ju lika gärna halka och kanske stuka en fot eller så. Men tyvärr så lever många i sina bubblor och faktiskt inte vågar prata om döden. 
Men döden är något som faktiskt händer alla och ingen kan säga när någon ska dö, ingen kan hella garantera att just Du lever om en vecka, en månad eller om ett år. Så lev livet nu, för det ska jag göra!
 
Tillbaka till "verkligheten". Jag och syrran lagade lunch när jag kom hem och umgicks lite innan hon skulle iväg till Johans fars 50 års fest, jag hoppas de får roligt. 
Improviserade lite med matlagningen idag, och det blev väldigt gott om jag får säga det själv!

 
Hann till och med rengöra och fräscha upp sju par skor! Vilken skillnad det blir egentligen, man borde göra det oftare.
Och så får vi väl se vad jag gör ikväll, inget planerat men Maria E har ju kommit till Gävle så vi får väl se om vi hittar på något och hur det blir med hennes repning och så. 
Work hard, play harder!
 

Kommentera

Publiceras ej