Fullproppad dag

0kommentarer

Laboration på kemin idag, det blev en passa pH mätning, man kan ju undra vad det var som var fel med pH mätaren eller vår utrusning när vi inte fick upp våran natriumhydroxid lösning med saltsyran, lösningen tillsammans skulle bli pH 7 när man hade tillsatt ca 16-17 ml NaOH, men när vi hade flushat på ca 40 ml NaOH så var pH:et fortfarande på 1,9, felkälla? Jajamän! 
Vad som var fel vet vi inte, men vi vet att Dan sa att några andra som gjorde labben fick tillsätta mer än 100 ml NaOH innan de fick pH 7 på sin lösning.
Efter labben så hann vi skriva lite på lab rapporten innan jag var tvungen och kila till bussen. 
Blev lite värdskap på Friskis, snacka om att det var "lite" folk på Friskis jämfört med måndagar när det är proppfullt med folk! 
Hann till och med studera lite när jag värdade så det var ett rätt skönt pass. 
Malin bytte av mig så jag fick gå lite tidigare för att jag skulle hinna till bowlingmatchen klockan 19,15. 
Det var trevligt att träffa Tommy, Ingegärd, Göran, Wesslan och Elin som också var och kikade på bowlingmatchen.
Pinheads (Stefan, Ove och Nisse) förlorade, men bättre lycka nästa gång! Det var ju inte så långt ifrån. 
Team Örnblom (Arne, Lasse och Magnus) vann första matchen men förlorade andra, de körde dubbel match, antagligen för att ta igen en match de missat.  
Åkte hem och åt lite, slöade, pratade lite med Maria E i telefon och sen gick jag och la mig. 
Fullproppad med mycket trevligheter idag. 

Kommentera

Publiceras ej