Födelsedagsfest

0kommentarer

Helgens schema bestod av värdning, träning, skjutsa lillebror till tågstationen, födelsedagsfest och jobb. 
Emelie hade födelsedagsfest i lördags så jag och Jocke åkte dit och träffade på bland annat Jeannette, Emelie, Madde och Jennie.
Vi hade väldigt trevligt i Bomhus och trevligt folk var det också. 
Att snurra sju varv runt en pinne när man har druckit är inte det lättaste måste jag säga, speciellt när man inte ens kan stå efter sjunde varvet och lagkamraterna fick ta tag i mig för att jag inte skulle ramla, när jag väl fick tillbaka min "balans" så var det bara att springa mot bordet mittemot, dricka upp bålen som stod framdukad och springa tillbaka. 
Det förlorade laget skulle få spö av det vinnanade, och självklart förlorade vårat lag! Men eftersom födelsebarnet var med i vårat lag så slapp vi få spö, tur det!
Blev kvar i Bomhus hela kvällen/natten så jag hann inte träffa på Adrian och Hannes ute på Olearys, men de verkade ha lika trevligt ändå. 
Fick sällskap från Bomhus till stan och Viktor följde med till min buss, bussigt av honom, men han missade sin egen buss och fick knalla hem till Sätra helt själv. 
Hade antagligen följt med honom en bit om det inte var för att jag skulle jobba på söndagen och verkligen behövde den lilla sömn jag skulle få.
 
 
 
Jobbet igår gick hyfsad, bakis var jag inte heller så det var skönt. 
Hände inte så mycket på jobbet, fick gå utöver och det gillade jag inte riktigt igår, man har liksom ingen riktig koll på vad de andra två vårdlagen gör eller vad de behöver hjälp med och så känns det som om man inte gör något själv istället, så det är lite si så där. Annars tycker jag att det går bra att gå utöver ibland, men ibland känner man att man vill ha "sitt" vårdlag så att man har koll på vad man ska göra. 
Jag hade en jätte trevlig helg. Hoppas ni också hade det!
 

Kommentera

Publiceras ej