Fem pers på sex patienter

0kommentarer

Jobbade 7-14:30 idag med en sjuksyrra, en undersköterska och två studenter. Jag kan ju säga att det blev rätt slappt på jobbet när vi var så många. Men å andra sidan hade jag aldrig hunnit med all pyssel om det bara var jag och en syrra som jobbade. Det var liksom pyssligt med alla patienter, de var krävande och man behövde vara hos varje patient länge och hade jag inte haft en till undersköterska med mig hade jag varken fått fika eller lunch!
Jag hoppas att patienten inte har magsjuka för jag tänker absolut inte bli magsjuka innan helgen när jag ska iväg till Stockholm.
Efter jobbet så åkte jag hem, hämtade pappa på tågstationen och åkte och tränade efter det. På gymmet blev det ett ben pass och lite kondition.
Åkte hem, umgicks med pappa, duschade, slappade och nu ska jag nog lägga mig. Jag är helt slut.
Imorgon måste jag komma ihåg att betala räkningarna nu när lönen rullat in, men den rullar väl ut lika fort...
 
Igår:
Värdade på Friskis, lämnade in skidorna för mättning, svängde förbi biblioteket och lånade om några böcker och tränade. Blev ett biceps och mag pass på gymmet och efter gymmet så väntade bowling.
Jag har nog inte varit med om att en serie gått så dåligt som igår på länge! Det måste vara den sämsta serien på mer än ett år!
Jag rekommenderar inte ett biceps pass innan man ska bowla, det gick så där.
Det sägs ju att man lär sig något nytt varje dag...
Brynäs fick en pinne igår, och det var ju behövligt, man får hoppas på det bästa på torsdag, att Brynäs vinner och AIK förlorar. Men även om Brynäs går vidare till slutspel så lär dem ju skärpa sig, annars åker dem ur slutspel lika fort som dem kom dit... Tre matcher kvar, jag kommer hålla tummarna!
 

Kommentera

Publiceras ej