Examens present

0kommentarer

Jobbade 7-15 på 111 B och hade det rätt bra. Två studenter, en syrra och sex patienter, varav fyra klarade sig själv, den femte hade en personlig assistent med sig och den sjätte hade vak... 
Så då blev frågan vad vi andra skulle sysselsätta sig tills man fick sluta... Studenterna ville ju göra så mycket som möjligt, det var deras näst sista dag. 
Hann göra mycket små grejer på jobbet, sprang ner på MTA med en temp som visade fel värden, problemet var bara att jag inte visste vart MTA låg så jag virrade runt på sjukhuset ett bra tag innan jag kom fram till vart jag skulle någonstans. Det slutade med att jag fick gå till röntgen och fråga, och röntgen fick ringa och kolla, men men, jag kom fram till slut och lämnade in tempen. 
Fick också ansvara för in telefon/reception telefonen nån timme eftersom receptionisten skulle lära sig hur man meddixa och SA:a tror jag det var, men det var roligt att ha telefonen, fick svara på alla samtal som kom in till avdelningen och det var verkligen allt och ingenting på de telefonsamtalen, på det så fick jag även ringa och boka sjuktransport till en patienten som skulle åka hem. Matbeställningen fick jag också göra, oj vad längesen jag gjorde en sån, det var nog bokstavligen ca ett år sen. 
Efter jobbet åkte jag och Patrik till Valbo för att leta examens present till Maria. Efter mycket om och men så blev hittade jag det jag skulle ha, släppte av Patrik vid Polhemsskolan och sen åkte jag hem och slängde i mig lite mat och sen åkte jag och tränade. 
Det gick inte fort på gymmet, var rätt trött och lite omotiverad. Träffade på Nisse och Elin på gymmet, såg de inte ens så jag höll på att gå rakt förbi de om inte Nisse hade ropat på mig. 
Tränade bröst och tricpes på gymmet och efter det körde jag 30 min kondition. 
Grymt stolt över min prestation idag, 20337 steg på en dag! 
 

Skönt att vara igång och träna, nu gäller det att inte bli sjuk. Influensa viruset som gått runt verkar väldigt många ha fått, snacka om att februari verkligen levde upp till sitt namn "vebruari" fast det inte bara gäller VAB. 
Jag kanske är immun mot influensan, blev ju inte sjuk fast jag satt i ett grupp rum med tre andra, varav en av de var sjuk och de andra två blev sjuka efter åt. Peppa, peppa! 

Kommentera

Publiceras ej