Dissekering!

0kommentarer

Idag stod det biologi laboration på schemat och det innebar: dykartest, konditionstest, blodtrycksmätning och dissekera gris hjärta. 
Märkte nog av att jag inte hade druckit så mycket igår, har jag tur fick jag i mig ca 500 ml vatten totalt... 
När vi hade sprungit upp för alla trappor till högsta våningen och var på väg ner så började jag må illa och få ont i huvudet, men om jag dricker och så så går det väl över. 
Men det gjorde det inte förens någon gång på kvällen så jag skippade träningen, kändes som om det var lika bra. 
När Anna gjorde sin demonstrering av "grisen" så var det faktiskt rätt faschinerande när Björn pumpade upp lungorna, lungorna kändes riktigt märkligt, nästan som typ skumgummi. Bilden visar grisens lungor, hjärta, magsäcken, njurarna och levern. Tungan och struphuvudet fanns också med, men det kom inte med på bilden. 
 
 
Åkte till Valbo efter skolan och handlade lite, allt fanns inte på stan så jag fick åka ut till Valbo istället. 
Gick in i Ikea och visste att jag skulle ha något därifrån, men kom inte på vad det var förens jag kom hem så jag får väl ta och åka dit igen någon annan dag. 
När jag kommer fram till bilen för att åka hem, så ser jag det här, och jag kan inte tro att det inte var medvetet!
 

Hämtade syrran på tågstationen idag, roligt och träffa henne när man inte träffat henne på ett tag. Vi åkte förbi YA för att hämta mitt brev Ove la i brevlådan och sedan åkte vi och handlade mat och det blev sushi med sjögrässallad och salladen var godare än jag hade tänkt mig. 
Umgicks med syrran på kvällen och kollade på finalen på "på spåret", pratade lite och så och sen gick vi och la oss, jag ska ju upp tidigt imorgon eftersom jag ska värda.
Trevlig helg!

Kommentera

Publiceras ej