God jul!

0kommentarer

Pappa var snäll som klev upp och skjutsade mig till jobbet 6.30 imorse. Han ville inte att jag skulle cykla i det "kalla" och regniga vädret! 
Tack pappa, det var uppskattat! Hade lugnt kunnat cykla i 2 plus grader men hade inga regnkläder här så regnet hade jag viljat skippa och det fick jag! 
På jobbet var det rätt lugnt, runt 9.30 var jag klar med allt och vi gick och fikade och sen var det bara att invänta ronden som inte blev av förens strax innan 11. 
Det blev jultallrik på jobbet, saknade dock köttbullarna och prinskorven men annars var det gott. 
 
 
Efter lunch blev det två VRE provtagning, nålar skulle ut och papper till patienterna som skulle hem skulle skickas med, KAD skulle dras och nyopererade stomier skulle tränas. 
Det blev en ganska skön dag på jobbet. 
Hann träffa på syrran en sväng som kom förbi jobbet, hon skulle sedan till J och fira jul där. 
När jag kom hem så spelade vi mahjong och åt hotpo. Det vanliga men utan julklapps öppning, det går bli imorgon. Jag vann i alla fall en slant på mahjongen. 
 
 
Nu ska jag strax sova, ganska slut måste jag säga. Hann inte ta nån powernap heller. 
Godnatt och ännu en gång god jul och hoppas ni läsare också haft det bra! 

Kommentera

Publiceras ej