Tisdag

0kommentarer

Igår jobbade jag 7-14:30 på 111 B, var dock rätt drygt.
Hade bara en hel skötsel att sköta, men jag hade dock en student och en elev som gick efter mig hela dagen och jag visste inte vart jag skulle ta vägen!
Studenten hade aldrig jobbat inom vården förr och läste till sjuksköterska så sköterskan tyckte att hon skulle få se lite undersköterske jobb, tur var ju det att jag både fick bra drän och kateter så hon fick se det i alla fall...
Eleven går på högstadiet och har praktik i en vecka, det var luddigt må jag säga.
Hon skulle egentligen gå med en annan underskötare men han hade så mycket att göra att han inte hann med eleven och då fick jag liksom ta henne.
Det var faktiskt drygt, och inte sa han tack eller något heller. Det enda han sa var typ "jaha så du fick ta eleven" när vi stod i hissen på väg ner till omklädningsrummet...
Men det gick väl bra, gick igenom allt som man kunde gå igenom, behandlingsrummet, akutvagnen, fyllde på skåpen osv.
Sen fick studenten ta ett hb på mig och jag hade tydligen rätt lågt för att vara fullt frisk och inte har rikliga menstrationer.
Men men, jag får väl äta blodpudding så jag får upp mitt hb.
Jag som ville bli blodgivare, där sket det sig, man måste nämligen ha mer än 125 mg/l för att vara blodgivare och jag hade bara 107 mg/l..
Åt en halv groda när jag kom hem och sedan blev det vatten jympa.
Det var rätt skönt med vatten jympa, men det blir jobbigt med vatten motståndet om man håller samma tempo som ledaren.
Det var min tisdag i alla fall!
/Y

Kommentera

Publiceras ej