Lastbil med släp!

0kommentarer

Idag var det dags för skola. Orkade knappt kliva ur sängen imorse för att jag var så trött.
Läraren som gick igenom bromssystemet var så konstig att jag inte fattade någonting om vad han babblade om.
Han hoppade lite som han ville och jag fick ingen helhet på det han gick igenom. Jag får väl läsa igenom sidorna i tungboken och hoppas på att jag fattar mer, för på torsdag är det prov!
Fick också köra två gånger idag. En gång utan släp och en gång med lastbil och släp.
Det var lättare än det verkade att köra lastbil med släp. Tror hela ekipaget var 24 meter lång. Jag fick också köra på motorvägen med släp första gången med lastbil. Det var rätt roligt med lite fart, men det tog en stund att få upp farten eftersom jag inte visste hur mycket man kunde använda range och slittern.
Kom tillbaka till skolan runt 15:30 och pluggade lite innan kvällskursen skulle börja klockan 17-20.
Blev lite repetioner om motorn, oljan och kylaren och lite sånt.
Kollade på en film om truck med utskjutsgafflar, rätt intressan med mycket fakta faktiskt.
Fick två häften med läxor och så har jag prov på torsdag på bromsar och läxan ska vara klar till på onsdag.
Nu får jag verkligen lägga i med pluggningen måste jag säga, mycket att plugga men alldeles för få dagar att hinna med på!
När jag kom hem såg jag att jag hade fått brev från Hässleholms tingsrätt. Det visade sig vara dommen från bedrägeriet jag blev utsatt för januari 2010.
Jag ska få skadestånd på 2500 kr och det visade sig att bedragaren hade lurat 8 andra personer också, men min summa var högst och lägst var 400 kr. 
Sen beställde jag en resa till Hong Kong så nu är det besämt att jag åker! Resan är bokad och klar och det ska blir roligt att åka! Jag ser verkligen fram emot det! Träffa mina kusiner och alla tremänningar jag inte träffat sedan de föddes!
Dagen har varit från dålig till bra!
Nu är det dags att sova, imorgon är det ännu en dag i skolan!
Godnatt!
/Y

Kommentera

Publiceras ej