Äntligen fredag!

0kommentarer

Dagen började med att jag klev upp, åt ingen frukost idag för jag inte hann.
Satte mig i bilen som jag parkerade på parkeringen, tur att det inte var någon frost på bilen för jag hade inte orkar skrapa bort det när jag har som mest bråttom.
Pluggade lite teori i skolan och gjorde klart truck läxan. Körde på eftermiddagen när det snöade och gissa om det var halt?
Hjulen spann minst tre gånger när jag övningskörde med lastbil och mitt i allt fick jag köra ut på motorvägen också. Det var roligt men lite läskigt, men det var inga personbilar som körde om och jag körde 80 km/h.
Åkte hem till mig när vi övningskörde för att hämta fakturan till förarprovet jag ska göra på måndag, men det var lite svårt att vända lastbilen, det är ju rätt trångt vid mig.
Åkte en lite till med lastbilen innan vi åkte tillbaka till skolan och parkerade.
Satte kvar en stund i skolan och pratade lite med klasskamraterna innan jag packade ihop mina saker för att åka hem.
Skulle egentligen åka och träna efter skolan men jag blev så deppig av vädret så jag sket i det. Min syster skulle komma hem idag så jag skickade henne att köpa linsvätska åt mig så jag slapp. Det var snällt tycker jag.
Vi beställde från Siam Wok, det där huset som ligger vid Pingskyrkan, Konsum Hallen och Resturang China.
Det tog mer än 1 timme tills vi fick maten..
Hon som tog emot beställningen hörde fel och trodde att jag sa 47 A när jag sa 46 A, inte konstigt att han inte hittade det huset då. Sen sa de att de hade försökt ringa mig men min mobil hade inte ringt en enda gång...
Men maten kom till sist och vi fick en gratis läsk på två liter och betala 20 kr mindre...
Det var gratis hemkörning om man beställde minst två rätter.
Åt middag, umgicks med mina syskon och gick sedan och la mig runt 23.
/Y

Kommentera

Publiceras ej