Januari

0kommentarer

Ny ska jag skapa en blogg enbart för att Jessica vill det.
Jag går väl igenom året lite snabbt.
Januari började med att fira min syster som fyllde 22 första dagen på året.
Det firades genom att Johan var här och åt middag med oss andra, förutom mamma som befann sig i Hongkong då.
Vi åt middag och jag bakade tårtan med massa färska frukter och så blev det marängbotten istället för vanlig tårtbotten.
Yee och Johan tyckte mycket om den och nästan hela tårtan blev uppäten.
Johans mamma som kom lite senare fick en mindre fin bit, men hon tyckte om den ändå.
Efter firandet av min syster var det Marias tur några dagar senare, det var chili och trevlig kväll.
Efter nyår så träffades jag och Jessica för att planera att åka till Norge och jobba, men den planen sket sig eftersom hon kom in på en kurs hon ville läsa och jag kom in på yrkesförare.
Yrkesförare började jag med den 10 januari och jag fick min första körlektion den 31 januari eftersom de två första veckorna var teori och på den tredje veckan började vi med grupperna, vilket innebär att vi bara går i skolan varannan vecka, och det är faktiskt rätt slappt.
Så januari månad har det varit plugg, jobb och träning som hållit mig igång.
Plus att jag fyllde på mitt Friskis kort med all kort så jag kan träna vad jag vill!
Skönt att komma igång med träningen.
Den veckan det var som halast ute när det hade regnat så befann sig två fina isfläckar vid garaget som jag var tvungen att köra på för att kunna komma in i garaget.
Givetvis så sladdade däcken till och körde rakt in i garage öppningen, tur att det inte blev ett allt för stort märke på bilen.
Tror positions reflexen fick ta mest stryk.
Hämtade även mamma i Arlanda den 22 januari och väntade in min syster i Arlanda för att vi skulle träffas där. Fick min efterlängtade iPod touch av mamma och ett engelskt-kinesiskt medicinsk lexikon, den kommer att vara till användning!
Annars så hände det nog inget mer spännande i januari.
Jag får väl fylla ut det om jag kommer på något roligt jag har missat.
Bild på min systers tårta kommer nog också upp snart!

/Y

Kommentera

Publiceras ej