Erikshjälpen

0kommentarer

Idag var Erikshjälpen här och hämtade min garderob och jag fick en fikabiljett som tack.
Nu är garderoben ute ur mitt rum och jag har flyttat tv:n till sin rätta plats, rivit ur tidningarna som låg på golvet, städat, dammsugit och moppat golvet i mitt rum!
Jag har flyttat allt till ett hörn så jag får plats att bygga min nya garderob som ska inhandlas på fredag.
Jag är faktiskt lite exalterad, men jag såg dessvärre att en av dörrarna till garderoben var slut...
Jag får väl köpa den på fredag men frakta hem den när den kommer in, men då kan jag ju inte bygga min garderob om det fattas en dörr eftersom jag ska köpa en skjutdörrs garderob.
Det löser sig säkert, vi får se hur det blir på fredag. Med lite tur kanske dörren har kommit in till på fredag!
Jag har också varit till tandläkaren idag, på vägen dit så känner jag hur någon tittar på mig, när jag tittar upp så var det Josef som kom gåendes, och jag hann inte heja förens vi nästan hade gått om varandra, då kan jag säga att jag skämdes lite eftersom jag var helt inne i min egen lilla bubbla...
Och vet ni vad priset för tandläkarbesöket blev!? Jo FYRTIO (40) kronor!!
Helt otroligt, tandhygiensiten var snäll som bara lät mig betala för EN röntgen bild på min specifika tand.
Men tandläkarbesökt blir väl några hundra när jag ska undersökning i maj...
Idag var jag bara där för jag var rädd att hålet blivit större, men det hade det inte, och det var inte ens ett hål, då var jag lycklig när jag fick höra det!
Dagen jag ska borra mina tänder, ja den dagen kan vänta i flera år, för jag vill inte borra!
Gick sedan lite på stan efter tandläkaren och impulsköpte fem engelska böcker...
Nu är det dags att sova, imorgon ska jag till skolan, sedan till Erikshjälpen och hämta det som var kvarglömt i garderoben, träna och så får vi se om jag skjutsar hem mamma när jag är färdig. Godnatt!
/Y

Kommentera

Publiceras ej