Lördag kväll = jobb kväll

0kommentarer

Städade på morgonen och på eftermiddagen jobbade jag ett kvällspass på kirurgen.
Hann städa undan och hänga upp kläderna som låg på datorstolen så det kändes bra att ha det lite städat.
Ville också dammsuga men min lillebror låg och sov och jag var ju faktiskt rätt tidig så jag får väl ta och dammsuga en annan gång när jag känner mig städsugen...
Hade egentligen matlåda till jobbet men jag föll för grupptrycket och beställde en kebabtallrik istället. Ibland får man faktiskt gotta när man jobbar en lördag kväll!
När jag skulle ner och hämta maten så fattades det pengar när jag räknade ihop, och sen var det faktiskt lite taskigt att jag fick hämta all mat själv, eftersom det var tre kebabtallrik, två gyros tallrikar, en gyros rulle, två pizza, tre sallader och en läsk... Jag kände mig verkligen som en pack åsna och inte kunde jag öppna dörren eller något för jag hade händerna full. Tur att det var en patient som var ute och rökte så han kunde dra mitt kort åt mig så jag kom in.
Hade det ganska lugnt på mina salar, plus att det var en student sal så jag fick ta hand om enkel salarna, men det gick bra, de skötte sig själva och en var rätt dålig och sov hela tiden.
/Y

Kommentera

Publiceras ej